در امر بازاریابی و فروش یکی از مواردی که بسیار دشوار است این است که چگونه می توان با مدیران سایر کشورها ارتباط برقرار کرد. درواقع فرهنگ، زبان، قواعد کاری و سایر موارد متفاوت باعث می شود تعامل با آنان امری کاملا دشوار باشد. با این حال با توجه به نیاز شرکت ها لازم است این امر به شکلی شایسته انجام شود.
همان طور که می دانید ایجاد ارتباط از سوی ما با خریدار یا مصرف کننده سایر کشورها (خریدار خانگی، خریدار واسط، خریدار تولیدی) کار ساده ای نیست. هرچند بسیاری از تولیدکنندگان در مرحله صفر شروع این فرآیند مشکل دارند، به این معنا که قبل از رسیدن به ایجاد ارتباط با مشتری، هیچ ایده ای در خصوص مشتری خود ندارند. همین امر منجر به این خواهد شد تا نتوانند مطابق انتظار خود عمل کنند.
آنچه در عمل باید انجام دهید
برخی مشکلات شرکت ها در رابطه با ارتباط با بازار سایر شرکت ها عبارتند از:
۱- عدم تسلط به زبان انگلیسی (به خصوص زبان تخصصی تجاری)
۲-عدم شناخت فرهنگ مصرف شهروندان سایر ملت ها
۳-عدم شناخت الگوریتم تصمیمی و عوامل تاثیرگذار بر تصمیم سازی یک خریدار از کشوری با فرهنگ متفاوت